Etiketter

søndag 1. desember 2013

Advent



Til tross for 10 varmegrader og sol ute, er det 1. desember og 1. søndag i advent i dag.

Jeg har alltid likt adventstiden, og jeg har en god følelse når jeg finner frem julekrybben og adventslys.

Det lyser også opp med adventsstake og stjerne i vinduene, og utebelysning i treet ved inngangen.

Clementinere og pepperkaker hører til.  
Og selv om mannen min og jeg spiser de fleste måltider alene, 
har vi stor glede av sangen:


Tenn lys!  
Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor. 
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.  
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.



God søndag!


Bjørg

4 kommentarer:

  1. Adventstiden er alltid koselig. Selv her på Mauritius lager jeg så tilnærmet norsk jul som jeg kan, og det er ikke mye som viker; kun klima! :) Ønsker deg en koselig adventstid!

    SvarSlett
  2. Jag tycker mig se en fin löpare på Ditt bord med stjärnor på!

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Så fint bord du hadde. Dette verset var litt nytt for meg. Det er veldig koselig å tenne lys og vente inn jula.

    SvarSlett
  4. Fint arrangemang av adventsljus tycker jag.
    Julkrubban är jättefin.

    SvarSlett