Etiketter

onsdag 15. desember 2010

Rødt

Ordet fra Merete i dag er rødt. 



Se min kjole, den er rød som rosen!
Alt hva jeg eier det er rødt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det røde,
og fordi et postbud er min venn.




Denne planten er kalt Kristi Blods Dråpe. Ofte er det rødt det som er hvitt på denne blomsten.  Blod og kjærlighet er livgivende.  Rødt er lidenskapens farge.  Og JULENs farge.



I dag har jeg sittet i mange timer med julepost.  Jeg liker at konvoluttene er røde.  Det gir ekstra julestemning.  Musikk og kaffe hører til.


Gleder meg til å legge denne duken på bordet på julaften!



3 kommentarer:

  1. Koselig julekjole - og julestemning! JA - det er julete med røde konvolutter ;-)

    SvarSlett
  2. Utrolig fin juleduk!!
    Synes du (eller dere kanskje siden mannen din tar mange av bildene) har en kjempefin blogg og begge tar fantastiske bilder. Ikke minst er det gøy siden det er fra Arendal da, der jeg også bor :-)
    Ellers er jeg veldig misunnelig på det fine syrommet ditt!

    SvarSlett
  3. Nydelig juleduk, blir nok ekstra julete med den på bordet. Mine julekonvolutter er også røde.

    SvarSlett