Etiketter

mandag 20. desember 2010

Gledelig


GLEDELIG er et litt gammeldags ord.  Eller GLÆDELIG.  
Selv har jeg brukt ordet i julehilsener i mange år, men først nå har jeg virkelig tenkt ordentlig over det.

Jeg slo opp i Synonymordboka. 
Der står det "behagelig, glad, oppløftende,oppmuntrende".
Ble ikke så mye klokere.

Gledelig jul eller god jul?  Gledelig jul er litt "bredere" på en måte.  Jeg tror jeg vil holde fast ved det!

Må alle oppleve noe gledelig i julen i tillegg til å ha en god jul!

Det er kaldt her, minus åtte, det snør - men det gledelige er at vi har det godt og varmt inne!


Og gledeligere, etter vinter kommer vår!  
Her er det vår i Alpene fotografert for noen år siden.



2 kommentarer:

  1. FOR et fantastisk nydelig bilde!
    Gledelig jul ;-)

    SvarSlett
  2. Enig med Gudveig, det er et nydelig bilde. Gledelig jul høres mye koseligere ut enn bare God jul.

    SvarSlett