Etiketter

lørdag 11. desember 2010

Lys

I dag er ordet LYS. 
Mye har skjedd med belysning siden jeg var liten.  
Jeg husker stearinlysene på juletreet.  Og det svake lyset fra lommelykten da jeg leste på sengen.  
Når strømmen "vippet", måtte vi slå av det meste. 
Jeg husker da gatebelysningen kom der jeg vokste opp.  Jeg kunne gå trygt mellom husene.
Nå fråtser vi med lys, og mange dekorerer husene sine i overmål til jul!
Det gode gamle stearinlyset kommer vi heldigvis aldri til å glemme.  Og heldige er vi som har fått Ikea til sørlandet.  Det er de som har de beste lysene!

LYSpunkt er et ord vi bruker.  Hun/han er lyspunktet i livet mitt. Tror det kan sidestilles med gleden.

"Hvis jeg fikk være sola di,  jeg skulle alltid lyse".

Mye sol og lange sommerdager gir god helse.  Solen er livsnødvendig.  

Vi måtte kjøpe ny lysestake/adventsstake i år.  En veldig hyggelig lyskilde i den mørke adventstiden.


Jeg er kanskje litt mørkredd.  I hvertfall er jeg helt nødt til å ha lys når jeg sover.  Det behøver ikke å være mere enn en liten gløtt på døren mot et rom med lyskilde.  
Har det noe med kontroll å gjøre kanskje?

1 kommentar: